Monday, August 8, 2011

DUGAAN SEMINGGU SELEPAS POSE...

Mood : xbrape nk best pg ni...

xde bnda yg best pn berlaku dua tiga ari cuti ni...aku hanya duk kt umh nengok tv n tdo smpai laki aku blik kje...buke pose pn kt umh mama....skang ni tiap2 ari buke pose kt umh mama sbb da terbiase berbuka rmai2...first time berbuka ngn laki aku kt umh aku mkn dua tiga suap je...pas2 trus xnk da....maybe rse xbest berbuke bertiga ni....ye la rmai2 rebut2 lauk best sgt...

Dugaan pling truk selama aku berpuasa ni...smlm abis je berbuka dlm kul 830 aku trus blik umh...perut ni rse skt2 dr tgh ari lg...skt kt belah bwh...aku takut gak sbb da 7 bln pas2 sorg2 kt umh...aku tahan je...xla skt sgt pn...time mkn sktnye cm ade angin or cm nk kembung la...aku tahan lg...time otw blik dlm kreta 2 perut rse kebas...nk muntah sume ade...mata aku da gelap...kepala da berat...ya Allah xsmpai umh lg ni...da la umh tingkat 3..kalo aku pitam mau laki aku kne angkat aku smpai umh xpn trus g spital...aku menguap dua tiga kali...cm xckup oksigen...kebetulan laki aku xpsng aircond n brenti kt trafic light aku nk bersuara pn da xleh...aku pejam n tutup mata je...perut sgt2 kebas...badan abis berpeluh bsh bju sume,...aku tutup mata n rileks n bernafas secara teratur...lme2 mata aku jd ok...tp badan sgt2 lemah...smpai je parking kt umh br aku leh bgtau laki aku yg aku nk pitam br dia mengelabah nk bkk aircond...dia papah aku smpai kt umh...mmg time 2 tenaga da zero da...xtau nape sgt xlarat...smpai je kt umh suami urut2 blkang badan bg aku sng bernafas...aku bernafas cm org xckup oksigen siap berbunyi...kul 9 trus berbaring kesejukan n tetido...

first time aku rse nk pitam...aku blum pernah rase nk pitam...nk ckp aku xmkn..sahur n berbuka aku mkn byk gak skang ni...takut pe2 jd kt baby...tp baby makin kuat tendang n bergerak...darah or pe2 pn xde....harap rini ok...walaupn rse lemah skit badan ni...xnk da bnda ni berlaku lg...maybe aku xbley wat kerja berat2...smlm ade niat nk kmas umh sume xjd...aku sgt takut smlm...dlm ati pk nk besalin ke pe ni...tp alhamdulillah sume ok...aku da kuat skit pg ni...

Sume ni dugaan tuk aku di bln ramadhan...Allah nk uji dpt x aku bertahan...

3 comments:

  1. sebab ko mkn byk sgt kot sha.. kurang kan minum air manis.. kalau teringin sgt seteguk 2 da cukup.. byk kan mkn sup2 kurangkan mkn berlemak2.. kalau boleh minum air kosong sebayk2 yg boleh.. lebih 8 gelas lagi bagus..

    ReplyDelete
  2. mmg pn babe...aku xpnh rse cm2...buke je mnum air manis dlu...hehehe...takut gak aku...mne la pnah berbuka mnum air masak ni...hahahhaa

    ReplyDelete
  3. hehe cecube try..okey.. nnti perut sebu sgt ko muntah2.. lagi tak best..

    ReplyDelete

kumen disini

MIESHA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers