Friday, September 14, 2012

Lekeh sgt ke???

Salam,

kali ni nk cite psl KERJA.....

Kat malaysia ni ada yg kerja dengan kerajaan...ada yang kerja dengan swasta...ada yang kerja sendiri...ada yg xkje langsung...hehehe....

Sebenarnye ada org duk ckp kje kerajaan la sbb jamin skit masa depan.....mmg betulllll....mmg menjamin masa depan...ada pencen..byk faedah dpt time kje kerajaan...nk wat pinjaman sng...tp lekeh sgt ke kje bahagian swasta.....kira kje swata or kje sendri ni xjamin masa depan la??....

Contoh cam laki aku...aku pn sme pe kje ngn swasta je....laki aku contohnya kje kt kedai mkn fast food...bila org tya laki aku kje pe..aku ckp kje kt kedai mkn fast food...terus di cop xjamin masa depan...ank buah dia pn kje 2 gak pas2 ada org yg nk dptkn dia kje kerajaan then ckp JAMIN MASA DEPAN SKIT.....kje POPEYE 2 xjamin masa depan la???....tp ko g gak mkn kt sne...laki aku bg free lg...laki aku xkje kerajaan pn dpt gak pkai kreta...

aku xnk ckp sesapa...tp rse cm diperlekehkn...bkn aku xnk kje kerajaan...bkn laki aku xnk kje kerajaan...tp da bkn rezki kami....da byk dia aply tuk kerajaan ni satu pn xde sangkut...interview pn xpnh...smpai aku da putus asa da...

Laki aku jd cashier kdg2 jd org yg tukang grg ayam kt kdai popeye kt wangsa walk je...pas2 nape???....xjamin masa depan...tp ko g gak mkn ayam yg laki aku grg 2...g la mkn kt tmpat org yg kje nye xjamin masa depan.....aku xpnh lekeh org kje pe...kje pe2 pn xpe la asalkn rajin..masa depan or rezki akan dtg 2 semua Allah tentukan bukannye kita....jd nape nk ckp KERJA KERAJAAN JAMIN MASA DEPAN???....aku bkn nk berpolitik..

jgn nk terasa sgt ngn pe aku tulis..berkembang skit otak 2....

No comments:

Post a Comment

kumen disini

MIESHA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers