Monday, September 19, 2011

Persiapan terakhir....

Mood : ngntukkk....

Persiapan terakhir sbelum keluarnye si kecik dlm perut ni....famli aku da xsabar2 nk kilik2 budak kecik....dorg duk kate ank buah aku 2 da beso xleh nk pegang2 da...ye la msing2 da bley jalan kn...2 la dlu xleh jln suh cepat jln...ni da jalan mmg xlarat da nk kawal...hahahha...

bila hitung2 ari gerun pn ade....tp dlm ati ni cepat2 la kuar...xlarat da sebenarnye...org lain ckp nti xckup tdo pe sume...tp dlm pantang aku da siap sedia bibik...hehehe....pengasuh tuk ank aku la kn...ala cm la aku xbiase jaga budak...dulu kje nursery smpai 5 org baby aku jaga sorg jek...xde kisah pe pn...mcm2 org bg nasihat ckp baby ni cmni la baby ni cm2 la...dlm ati aku...aku ni dlu setahun kje jaga ank org...pling kecik dua bln...bkn sorg jek aku jaga smpai 5, 6 org....stakat bg mndi budak bsuh berak pkaikn bju lampin sume da biase da...jaga budak demam, cmpak cirit birit..sume da aku lalui...bau muntah taik 2 da cm xde pe2 bg aku...hehehe....cume belum rase pengalaman beranak je la lg...bab jaga baby mmg da pas la kn...skang ni tggu due shj...ade sbulan lg ni...huhuhh

Persiapan sume da siap sedia da...cume ade lg yg skit2 aku xbli lg...da xtau nk bli pe da...g tempat baby mcm2 aku nk bli tp xbli pn...ahhaha....bnda lain yg dibeli ade la...tp ni last persiapan mmg aku da aim nk bli bnda2 ni...

1) Breast pump...
Jenama : Little Bean
Harga :Rm299.99
ni aku nengok kt jj...tempat lain xde pn...kalo ade yg pkai betri...yg ni siap ade warantty 1 tahun...nk bli yg manual takut lenguh tgn ni nk pam...huhuh...jd aku decide nk bli yg ni jugak..


2) Baby cot/ Katil Baby....

yg ni mula2 rase nk bli lps besalin...tp my sis ckp kalo dpt yg murah ko smbar je...btul gak ckp my sis 2...harganye pling murah pn 300...yg gmba antas ni pn harganye aku nengok nk dekat 400....adoiii mahal gila...tp bnda ni leh pkai smpai dia beso..bkn stakt tuk baby tdo je tp tuk kurung dia skali kalo kte tgh masak ke pe ke kn....my sis awal2 nasihatkn beli bnda ni....kalo de yg murah mmg aku sambar...

Yg lain 2 ade la skit2 lg...cm ubt tuk besalin puting susu, breast pad, napkin, beg pn blum ade lg...ahhaha....yg 2 sng nk cr...tggal yg ni je...yg lain sume da setel...tgggal nk branak je ni..stroller aku xyah bli da sbb bapak aku mmg nk blikn tuk cucu2 dia...jd da save da aku kt stu...hehehe...byk gak berabis tuk baby ni...tp xterasa sgt sbb aku bli skit2...nti lps besalin nk kne guna byk duit gak lg...nk byr tuk pengasuhnye lg...huhuh....Sejak mengandung Rezki sgt murahhh....btul org ckp ank 2 bawak rezki....

Smpai sni je dlu...da bli brg2 ni nti aku upload gmba yg real plak....hehehe....xsabr...

nota xde kaki : makin nk beranak makin xselera sgt mau mkn...nape yer???


1 comment:

  1. sis,klu ada extra money try cri pump jenis spectra..or avent..sbb dia bila kita guna untuk sdut susu dari breast xsakit..sbb dia pump mcm baby sedut susu...try sis cari review pasal pump bean nie...stengah sakit...tpi yang spectra dgn avent tue xsakit...tue pun org y dh pakai dan sya bca review dri pengguna spectra dgn avent..

    ReplyDelete

kumen disini

MIESHA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers