Wednesday, September 7, 2011

HARI RAYA.... episode 2

Kisah di pagi raya (raya pertama)

Aku xde baju Raya!!!!.....seb bek akk aku bg bju ngndung dia dlu...bju2 dia sume cumel2...aku sental bju dia je la raya ni....first time aku raya xpkai bju baru...huhuhhu....bila pk boyot2 ni xpe la...sbr je la...tp cntik jugak bju ngndung akk aku ni..tudung je la br pn time raya 2....raya pakai bju pink....

bkn pg raya ni...sbb pg 2 rmai gila org dtg...xsempat nk amik gmba pn...

seronok raya kt kg suami aku...sbb sume umah wat makanan yg best2...hehehe....segala yg aku ngidam sume aku dpt...bley la cm2???...ahhaha....pg2 raya umh mil aku kne serbu dlu...abis je dorg solat ari raya terus serbu umh mil aku....uish...mmg penuh ruang tamu umh 2...setel jek dorg serbu umh mil aku...aku n suami pn bejalan g umh dorg lak...smpai ke petang la...smpai skt perut aku...huhu...igt nk branak da...sbb skt skejap2...ni sume gara2 mkn byk...ye la g umh org xkn xnk mkn...xmkn kang org ckp pe...bila mkn skit rse sedap nk lg plak....hahaha....sedap2 sume kt sne tau....

Raya kedua n ketiga cm biasa je la...ade gak g umh org...mkn pn mmg best....siap ade kenduri kwin lg...raya ketiga mlm 2 mil aku wat solat hajat tuk kreta bil aku....aku mmg xlarat sgt nk wat kje2 ni...sian mil aku wat sorg2...aku nk duduk kt bwh lme2 pn xleh...nti mlm2 mesti suami kne urut kn pinggang ni...

raya keempat pg2 lg kne bgun sbb ade bidan 2 nk nengok perut aku...nk bg duk kedudukan yg betul...tp baby aku da duk kt tempat dia da...jd xde la lme sgt pn dia nk wat...dia siap ckp perut aku cantik xde pecah2...setel jek ngn bidan 2 tru g pasar jelawat...org rmai gila la...smpai brg2 mknn pn da abis...br tringin nk mkn nsi berlauk kt stu...huhuh...xpe la...petang 2 plak lepak pantai irama...xsah kot kalo blik sne x g lepak pantai ni...lepak skejap je pas2 blik...mlm 2 siap2 buh brg sume dlm kreta skit sbb pg2 sok da nk blik...

Kisah Balik KL...
pg2 kul 745 aku da bgun siap2 nk blik...cm exited lebih kn....padahal kul 9 br bertolak...xde la aku sjak ngndung ni siap pn lmbt jek...seb bek brg2 sume byk yg da buh dlm kreta...siap2 mndi n mkn sume kul 9 2 trus gerak...tp singgah pasar jelawat dlu bli kropok lekor...pas2 tggu bil kul 10 cm2 br gerak blik...2 pn lalu terangganu...ktorang konvoi 4 bijik kreta...skali ngn spupu suami aku n awek dia...xsangka plak dorg ni nk berjalan2 kt k.terengganu....smpai kt k.terengganu kul 12 cm2...kul 4 br bertolak blik....cr tempat nk mkan sotong celup tepung sume tutup...las2 mkn kt pantai batu buruk jek...

kt pantai batu buruk...
smbil tggu dorg amik gambo...adoi...aku da pnat gila time ni...pk nk blik je...

Dorg siap singgah bli kropok losong lg...lme gila kot kt stu...xtau plak dorg plan cmni...bengkak la kaki aku cmni....pinggang xyah ckp la...smpai KL kul 130 pg....msing2 da sgt penat terutama suami aku...cian dia...laki aku ckp kalo xsbb konvoi dia da belah awal2 da....ktenye dorg 2 xbrape nk tau jln plak...lps ni xyah la da nk konvoi2 sume yer en suami...

smpai sni je la la cte hari raya bersama keluarga suami...firstime begelar isteri...tahun depan giliran aku plak...tp raya di kelantan mmg meriah n seronok...makanan nye wat pipi aku makin naik...heheheh...

2 comments:

  1. hahahaha...alalalalala...cian mak buy0ng neyh..huhu..suri2..ingtkan en.sepupu suami da ckp nk g jln2 tganu dulu..hhuhuhu..suri2...xpe2, len kali kta balik, kita balik trus ek, janji x singgah mana2..hahaha

    ReplyDelete
  2. 2 la psl...masalahnye xtau pn nk singgah lme2...kalo tau leh la prepair pe2...da jd mak buyong ni penatnye lain mcm skit...pas2 asik nk carik toilet jek...huhuh...rsenye kne pkai pempers la...hehehe

    ReplyDelete

kumen disini

MIESHA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers