Friday, July 19, 2013

Pilihan...

Dalam hidup ni kita diberi pilihan...antaranya untuk memilih yang baik atau pun yang tidak baik...jadi jangan cakap kita tiada pilihan...kita sentiasa ada pilihan tetapi kita hanya memilih mengikut nafsu...memilih mengikut apa yang kita lihat baik, tanpa memikirkan baik dan buruknya...

Sebenarnya hari ini aku tengok sebuah drama dekat tv3 tentang pilhan dan peluang...kita diberi pilihan tetapi tidak diberi peluang...

Ade orang yang ingin berubah kearah kebaikan tetapi orang sekeliling tidak memberi peluang untuk dia berubah...tidak percaya dia akan berubah...

Ada org diberi banyak peluang untuk berubah tetapi tidak langsung memilih untuk berubah...sedangkan ramai orang yang ingin melihat dia berubah...rmai orang percayakan dia...tetapi dia masih ditakuk lama...

Aku sentiasa mencuba memperbaiki diri...
- dulu aku selalu menjawap ckp mama...slalu marah dekat abah
# sekarang aku berusaha tidak menjawap...sentiasa dahulukan mama....abah pulak aku berusaha terima baik buruknya kerana aku tau buruk-buruk abah dia tetap abah aku...insyaallah

- dulu aku sentiasa keluar rumah pakai ketat2...
# sekarang aku berusaha membeli lebih bnyak jubah dan jugak tudung yang lebih labuh...insyaallah

Insyaallah aku akan sentiasa berubah kearah kebaikan...semoga Allah permudahkan urusan aku untuk sentiasa berada di jalan yang diredhaiNya...

Semoga kita mengambil peluang untuk berubah di bulan ramadhan yang mulia ini....

No comments:

Post a Comment

kumen disini

MIESHA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers